Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum. Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum.

Zdrowe przekąski: batony musli

Detoks cukrowy nie zawsze przebiega według naszych planów. Jak często w ciągu tygodnia ulegasz pokusie sięgnięcia po coś słodkiego, by zabić uczucie głodu? Ile razy można się tłumaczyć, że to przez brak czasu i stres musimy zjeść tabliczkę czekolady? Wiadomo, że taka jednorazowa akcja bądź „raz na jakiś czas” nikomu nie zaszkodzi, ale jeśli jemy słodycze codziennie, na pewno nie przejdzie to bez echa w naszym organizmie.
 

Zdrowe przekąski
Idealny plan nie zawiera w sobie cukru. Czy to znaczy, że już do końca życia musimy się pożegnać z przyjemnościami? Nie! Warto wiedzieć, że już po trzech tygodniach detoksu cukrowego zaczynamy czuć prawdziwy smak potraw, w tym słodycz owoców i bakalii. Nie znaczy to jednak, że ochota na słodycze nam przejdzie, zwłaszcza, że codziennie robimy zakupy i przechodzimy obok kolorowych półek… co zrobić? Świetnym rozwiązaniem jest zrobienie batoników musli domowej roboty! Jest to nie tylko zdrowa i pełnowartościowa przekąska, ale i słodka.
 

Zrób je sama
Przygotowanie tych batoników jest banalnie proste. Zazwyczaj bazą są płatki zbożowe, a do nich dodaje się miód, bakalie, suszone owoce – co tylko zapragniemy. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb i zachcianek. Takie batony musli są bardzo zdrowym i sycącym odpowiednikiem sklepowych napakowanych chemią batonów. A przy okazji – są tanie! Po zjedzeniu takiego batona, przez długi czas nie będziemy odczuwali głodu, a to dzięki bogatym w błonnik płatkom zbożowym (dodatkowo mają one jeszcze dużo witaminy z grupy B, wapń, fosfor, magnez, potas i żelazo). Baton musli pomoże również naszemu organizmowi oczyścić się z toksyn.
 

Nasza propozycja przepisu
Lista składników:
- szklanka różnego rodzaju płatków zbożowych (chociaż możesz użyć tylko owsianych lub orkiszowych, im większej ilości rodzajów użyjesz, tym batoniki będą bogatsze w składniki odżywcze)
- szklanka bakalii (możesz skorzystać z mieszanki studenckiej)
- pół szklanki pokrojonych suszonych owoców (morele, śliwki, figi, jabłko – cokolwiek lubisz)
- garść pestek dyni i słonecznika
- trzy łyżki miodu
Pestki z dyni i słonecznika możesz podprażyć na patelni, aby wydobyć ich smak, nie używaj jednak do tego tłuszczu. Pozostałe składniki dokładnie wymieszaj i przełóż do zwykłej blachy do pieczenia (może być najmniejsza kwadratowa 20cm) i zostaw wszystko w lodówce przez dwie godziny. Mieszankę możesz również zblendować, jeśli zależy Ci na gładkiej konsystencji. Po wyjęciu z lodówki pokrój wszystko na batoniki, zawsze możesz posypać je jeszcze wiórkami kokosowymi albo startą gorzką czekoladą. Przechowuj je w szklanym słoiku i nie zapomnij rano wziąć kilka do pracy, na pewno przydadzą się w chwili kryzysu i chęci sięgnięcia po coś słodkiego. Życzymy smacznego!

Zobacz także

Zdrowe przekąski: batony domowej roboty

Zdrowe przekąski: wypieki warzywne

Zdrowe przekąski: batony energetyczne

Zdrowe przekąski: domowe batoniki zbożowe

O nas

Odkryj razem z nami kuchnię tajską, która zaskoczy Cię smakiem, zrób w domu batony dla całej rodziny oraz poznaj tajemnice cukierków odpustowych.

Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum. Praesent Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed.