Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum. Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum.

Zdrowe przekąski: domowe batoniki zbożowe

Czas na zdrową przekąskę! Na pewno wiecie już, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i absolutnie nie wolno go pomijać. To, co zjadamy rano daje nam energię na następne godziny i reguluje dzienny metabolizm. Jeśli zjesz wystarczająco syte śniadanie, na kilka godzin zapomnisz o głodzie, dzięki czemu nie będziesz miał ochoty podjadać słodyczy między posiłkami oraz będziesz czuł się po prostu lepiej.
 

Co zjeść na śniadanie?
Najlepszym rozwiązaniem byłoby zjedzenie czegoś, co da nam jak najwięcej energii, będzie zdrowe i niskokaloryczne. Dzisiaj zaproponujemy Wam propozycję na słodko, chociaż to nie musi być reguła – pamiętajmy jednak, że organizm najszybciej czerpie energię z cukrów złożonych oraz najdłużej ją rozkłada. Śniadanie, jakie dzisiaj będziesz mogła zrobić nie tylko spełnia wcześniejsze warunki, ale na dodatek czas wykonania jest krótki, metoda dziecinnie banalna, a i Twój portfel na tym nie ucierpi.
 

Dlaczego jedzenie śniadania jest takie ważne?
Zanim przejdziemy do podania przepisu, jeszcze trochę porozmawiamy o śniadaniu. Dlaczego brak śniadania tak źle na nas wpływa? Dla osób, które walczą o zdrową sylwetkę (lub dla takich, które chcą ją utrzymać) istotnym będzie fakt, że przez brak śniadania zwiększa nam się apetyt przez cały dzień, a wieczorem jesteśmy w stanie pochłonąć całą zawartość lodówki i nadal mieć ochotę na jedzenie. Jak już wspomnieliśmy, ludzie, którzy nie jedzą śniadania często podjadają słodycze w oczekiwaniu na obiad. Poza tym niejedzenie śniadania zwalnia metabolizm, co czyni nas ospałymi i pozbawionymi energii już od samego rana – kiedy to powinniśmy być wypoczęci i zregenerowani po nocy, my mamy ochotę wpełznąć z powrotem pod kołderkę. Istnieje też ryzyko, że bez śniadania nasz żołądek zacznie wydzielać kwas żołądkowy (potrzebny do trawienia) i podrażni ściany żołądka oraz może przyczynić się nawet do powstawania wrzodów… Przekonały Was takie argumenty?
 

Ale śniadanie robi się tak długo…
Jeśli nie należysz do rannych ptaszków, na pewno będziesz próbowała się wytłumaczyć walką o każdą minutę rano. Jest na to sposób – przygotuj śniadanie dzień wcześniej.
 

Batony domowej roboty idealnym rozwiązaniem na zdrowe śniadanie
Domowe batoniki to świetny pomysł na śniadanie, bo oprócz tego, że dadzą Ci potrzebnego kopa energii na cały dzień, to bez problemu wrzucisz je do torebki. Przygotowanie ich trwa dosłownie chwilę, a cała trudność polega na wymieszaniu wszystkich składników i przelaniu ich do blachy, po czym chłodzą się w lodówce bez naszej ingerencji.
Potrzebujesz do tego: szklanki płatków owsianych (lub mieszanki płatków, np. z jaglanymi i orkiszowymi), szklanki orzechów (możesz skorzystać z mieszanki studenckiej), pół szklanki nasion słonecznika, garści pestek z dyni, kilku suszonych owoców pokrojonych w kawałeczki i trzech łyżek miodu. Smacznego!

Zobacz także

Zdrowe przekąski: batony domowej roboty

Zdrowe przekąski: wypieki warzywne

Zdrowe przekąski: batony energetyczne

Zdrowe przekąski: batony musli

O nas

Odkryj razem z nami kuchnię tajską, która zaskoczy Cię smakiem, zrób w domu batony dla całej rodziny oraz poznaj tajemnice cukierków odpustowych.

Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum. Praesent Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed.