Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum. Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum.

Zdrowe przekąski: wypieki warzywne

Dużo mówi się ostatnimi czasy o szkodliwości cukru dla naszego organizmu. Teorie te nie są bezpodstawne, ponieważ już od dawna naukowcy potwierdzili, że spożywanie słodkości daje nam więcej szkód niż pożytku. A jednak, pomimo naszej wiedzy, wciąż przegryzamy między posiłkami batonika, a na podwieczorek raczymy się tabliczką czekolady. Najlepiej całą dla siebie.
 

Jak temu zaradzić? Czy są jakieś zamienniki?
Niestety, wszelkie słodkości, jakie możemy znaleźć na sklepowych półkach wypełnione są nie tylko cukrami, ale również sztucznymi słodzikami i e-przyjaciółmi (barwnikami, konserwantami, aromatami ‘naturalnych’ rzeczy). Poza tym, energia, jaką organizm pobiera od cukrów prostych daje nam ‘kopa’ na kilkadziesiąt minut, by wykres poszedł w drugą stronę, gdy poczujemy okropną senność i zmęczenie. Dlatego, o ile zależy nam na naszym zdrowiu, należy szukać zamienników dla sklepowych słodyczy. Zamiast pustych kalorii wypełnić żołądek sycącymi przekąskami. Już po kilku pierwszych tygodniach zrezygnowania z cukru zobaczymy, jak naprawdę smakują słodkie rzeczy i jak sklepowe produkty są po prostu przesładzane.
 

Zastąpmy słodycze
Zamiast kupować gotowe produkty, kupmy półprodukty i zamieńmy je w wartościowe przekąski. Co można zrobić? Tutaj ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia – pyszne owocowe koktajle, milkshake’i, galaretki owocowe, chipsy owocowe… albo muffinki marchewkowe? Czego potrzebujemy do zrobienia warzywnej przekąski?
- dwie szklanki startej na dużych oczkach surowej marchewki,
- półtorej szklanki mąki pszenicznej (lub innej mąki, można wybrać pełnoziarnistą),
- półtorej łyżeczki proszku do pieczenia (lub sody oczyszczonej),
- trochę soli,
- łyżeczkę cynamonu,
- pół szklanki oleju (rzepakowego, słonecznikowego)
- pół łyżeczki imbiru,
- szczypta gałki muszkatołowej albo mielonych goździków,
- trzy jajka,
- trzy łyżki miodu (lub więcej),
- kilka kropel zapachu waniliowego.
Na początku należy wymieszać marchewkę, olej, jajka i dodać kilka kropel zapachu waniliowego. Później powoli dodawaj suche składniki i postaraj się, żeby ze wszystkiego zrobiła się gładka masa. Następnie przelej ją do foremek (ten przepis przewiduje porcję dwunastu muffinek) i przez 25 minut piecz w piekarniku w 180 stopniach Celsjusza. Gotowe muffinki możesz przyozdobić wiórkami kokosowymi albo startą czekoladą. Zapakuj je do jakiegoś opakowania i weź ze sobą do pracy, a kiedy przyjdzie ochota na przekąskę, będziesz mieć pod ręką coś zdrowego. Na pewno zastanawiacie się, dlaczego potrzeba jest aż taka duża ilość oleju – tylko w kontakcie z tłuszczami warzywa uwalniają swój smak i dzięki nim nasz organizm przyswaja więcej witamin! Życzymy smacznego!

Zobacz także

Zdrowe przekąski: batony domowej roboty

Zdrowe przekąski: batony energetyczne

Zdrowe przekąski: batony musli

Zdrowe przekąski: domowe batoniki zbożowe

O nas

Odkryj razem z nami kuchnię tajską, która zaskoczy Cię smakiem, zrób w domu batony dla całej rodziny oraz poznaj tajemnice cukierków odpustowych.

Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum. Praesent Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed.